Mijn favorieten

Je huis verkopen: hoe gaat dat in zijn werk?

Je huis verkopen: hoe gaat dat in zijn werk?

Eindelijk ben je eruit. Het is tijd voor de volgende stap in je leven, namelijk een nieuw huis. Wellicht is het tijd om groter te gaan wonen, of heb je eindelijk dat huis gevonden met een eigen garage en een zonnige tuin op het zuiden. Wie weet ga je wel samenwonen of scheiden de wegen juist.

Voordat je gaat verhuizen is het uiteraard wél belangrijk dat je eerst je huidige huis verkoopt. Maar hoe gaat dit dan in zijn werk? In deze blog vertellen we je graag meer over het verkoopproces en over de stappen die je als verkoper doorloopt.

Stap 1: digitaal dossier samenstellen
We zijn bij je thuis op gesprek geweest en we kunnen elkaar de hand schudden. We gaan je helpen bij de verkoop van je huidige paleisje! 

De eerste stap is dat we alle benodigde gegevens voor je verzamelen. We maken een digitaal dossier aan met alle belangrijke stukken. Denk hierbij aan de kadastrale gegevens, het energielabel en het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen. Maar ook het bewijs van eigendom is erg belangrijk. Je sociale huurwoning verkopen klinkt wellicht als een goed plan om snel geld te verdienen, maar de woningcorporatie denkt daar zeer waarschijnlijk anders over.

Dit digitale dossier vullen we ook nog aan met een vragenlijst voor jou als verkoper en een zogenoemde ‘lijst van zaken’.

  • De ‘vragenlijst verkoper’ is essentieel voor de verkoop van je woning. Zelf heb je immers jarenlang lief en leed gedeeld in je huis. Je weet dus ook als geen ander wat de plus- en minpunten van je woning zijn. Wellicht lekt het dakraam als het hard regent, of zit er een enorme scheur in het stucwerk achter de kast. Deze zaken zijn belangrijk om te melden, zodat de volgende eigenaar hiervan op te hoogte is en hier ook rekening mee kan houden. Een gebrek aan je woning hoeft geen probleem te zijn; het verzwijgen van dit gebrek is dat wel.

 

  • De lijst van zaken beschrijft vervolgens welke zaken je meeneemt als je gaat verhuizen en welke zaken er achterblijven. Dit is hét moment om iemand anders blij te maken met die gordijnen die je partner heeft gekocht, maar waar je zelf eigenlijk niet zo’n fan van bent. Je kruist het vakje “raambekleding blijft achter” aan en die relatiecrisis is ook weer opgelost.


Stap 2: foto’s maken
Is het digitale dossier compleet? Dan regelen wij dat de fotograaf langskomt om alles netjes en professioneel te fotograferen. Voor de foto’s werken we samen met onze vrienden van Koolen Fotografie. Het goed in beeld brengen van een woning is namelijk een kunst op zich. Daarom vinden wij het bij Baas belangrijk dat dit door de beste fotografen gedaan wordt.

Na enkele dagen ontvang je via de mail de foto’s om te controleren of alles er zo goed uitziet als in  het echt. Ben je helemaal tevreden met de foto’s? Dan zijn wij het ook. 

Stap 3: brochure samenstellen
Dan is het tijd voor de volgende stap, namelijk het maken van een brochure. Ondanks dat we streven naar een ‘Paperless office’, vinden mijn collega’s en ik de papieren brochure nog erg belangrijk. Dit is dan ook de reden dat we enkele weken geleden een nieuw ontwerp hebben laten maken voor een brochure waarin de foto’s nog meer centraal staan. Het is immers altijd leuk om samen door een brochure heen te bladeren en te zwijmelen bij de foto’s van je nieuwe droomhuis.

Ook deze brochure sturen we ter controle naar je op. Gedurende het hele proces streven wij ernaar om jouw meningen en ideeën zo goed mogelijk terug te laten komen in de presentatie van de woning.

Stap 4: de woning online plaatsen
Is ook de brochure goedgekeurd? Dan is het tijd om de woning online te plaatsen. Ons geavanceerde systeem plaatst je woning met één druk op de knop op meerdere websites, zoals Funda en onze eigen website. Vervolgens stellen we onze trouwe volgers op de hoogte via de socials en via een aparte mailing.

Mocht je ons zelf nog niet volgen of ingeschreven staan, dan is dit een pro-tip die ik je mee kan geven. Door ons te gaan volgen of je bij ons in te schrijven, ben je namelijk altijd als een van de eersten op de hoogte van het nieuwe aanbod. Door een verwerkingstijd zit er namelijk altijd een aantal uur tussen de plaatsing op onze eigen website en op Funda. Zo mis je dus geen enkele woning meer.

Stap 5: bezichtigingen inplannen
Nu de woning online staat wordt het spannend. Het ‘Te koop’-bord kan de tuin in en het plannen van de bezichtigingen kan beginnen. Op naar een mooie prijs voor je huis!

Meer weten?
Ben je van plan om je woning te koop te zetten? En wil je dit leuke proces ook een keer meemaken? Dan komen wij graag een keer op de koffie voor een vrijblijvend gesprek over de services die wij jou kunnen bieden.

Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring