Mijn favorieten

De verhuizende makelaar

De verhuizende makelaar

Na jarenlang op dezelfde stek in de Dorpsstraat in Halsteren gevestigd te zijn geweest, was het voor ons tijd om uit te kijken naar een locatie die meer in het huidige tijdsbeeld past. Omdat wij als makelaar natuurlijk dicht bij het spreekwoordelijke vuur zitten, vonden we snel een passende alternatieve kantoorruimte en konden we een plan van aanpak opstellen voor de verhuizing.

Het klinkt heel naïef, maar eigenlijk hadden we ons tot voor kort nooit echt gerealiseerd wat er allemaal komt kijken bij de verhuizing van je bedrijf. Van basale zaken als het versturen van adreswijzigingen tot het volledig verbouwen, aanpassen en inrichten van je nieuwe onderkomen: het komt allemaal op je pad. Verder speelde het aspect duurzaamheid uiteraard een belangrijke rol bij het zoeken naar een nieuwe locatie. Vanaf 1 januari 2023 moet elk kantoorpand namelijk verplicht minimaal een energielabel C bezitten. Gelukkig bleek dit – vanwege het recente bouwjaar van ons nieuwe kantoor – geen probleem.

Frisse start
Na maanden van voorbereiding, het overwinnen van onvermijdelijke tegenslagen en het langzaam toewerken naar het bedrijfsklaar maken van het nieuwe kantoor, was het op 18 december zover: we konden daadwerkelijk gaan verhuizen. Met een trots gevoel openen we nu, volledig voorbereid op de toekomst, iedere ochtend de deur van ons nieuwe kantoor aan de Vang in Halsteren.

Ze zeggen weleens dat verandering van spijs doet eten. Nu al kunnen we zeggen dat het inderdaad een positieve impuls geeft om een frisse start te maken in een nieuwe werkomgeving. De ruimtes zijn heel praktisch en efficiënt ingedeeld, het binnenklimaat is aangenaam, en ons makelaarskantoor heeft weer een frisse en moderne uitstraling. Alle medewerkers hebben nu een prettige werkplek met voldoende ruimte. En onze relaties kunnen we ontvangen op een representatieve locatie met voldoende parkeerplaatsen.

Sta eens stil bij je bedrijfshuisvesting
Al met al heeft een verhuizing heel wat voeten in aarde, maar als het resultaat zo positief uitpakt als bij ons, is het de moeite meer dan waard. Natuurlijk preek ik hierbij voor eigen parochie, maar het is denk ik voor iedere ondernemer zinvol om af en toe eens kritisch naar je huidige bedrijfshuisvesting te kijken. Voldoet je pand nog aan de huidige en toekomstige (duurzaamheids)eisen? Zijn de ruimtes efficiënt in gebruik? Is het pand niet te klein of juist te groot? Allemaal aspecten om eens kritisch tegen het licht te houden.

Inmiddels weten wij uit eigen ervaring hoe prettig het is om te beschikken over ‘op maat gesneden’ huisvesting. Sta hier dus zeker eens bij stil – het loont de moeite!

 
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring